حیاط جنوبی مسجد نصیرالملک شیراز تشریفات مشهد سوای کاربری خاص میباشد و تنها برای قرینه سازی با حیاط شمالی کردار شدهاست
با اعتنا به اینکه نمـای جنوبی همواره در سایه قرار گرفته در تزئینات آن از کنتراست رنگی و تیرگی روشنی بیشتری به کار گیری شـده میباشد.
بدنـه جنـوبـی حـيـاط کاملا با کاشی تزئین گردیدهاست.
سنگ ازاره ها به رنگ اکر در ذیل جرزها کاملا با تزیینی از گل و اسلیمی حجاری شدهاست.
رنگ موفق در کاشیهای به کاررفته در مقـرنس کـاری طـاق اصـلی زرد رنگ پرنور و سپید میباشد که لبه ای از نوار سیاه بر جلوه آن ها افزوده میباشد و کاشی هایی با مسئله رنگی لاجوردی و سیاه هم در قطعات خرد خیس با آنها ادغام گردیده است.
در قسمت بالایی طاق مرکزی نقش ترنج اسلیمی آبیرنگ پرنور بر مسئله سپید به عمل گرفته گردیدهاست.
بدنه داخلی ایـوان مسجد نصیرالملک از پنج ضلع درست شده که به طور یک درمیان مخلوط گوناگون آبی رنگ و زردرنگ در مورد سپید دیده میشود.
بیرونی ترین سطح ها، نقشی از طـرح درختچه افشان با گلهای سرخ (صورتی) ، نرگس (آبیرنگ) ، زنبق (بنفش) و دیگر گلهای طبیعت پردازانه داراست. در طاق نماهای در حدود طاق اصـلی شاهد به کارگیری از زرد رنگ در بیشتر نقـوش ایـن بخـش هستیم.
با دورشدن از راس حیاط بهتدریج از کاشی هایی با قضیه قرمـز کـه از ابـداعات زمان قاجار میباشد منفعت گرفته گردیدهاست.
حیاط جنوبی مسجد نصیرالملک شیراز تشریفات مشهد سوای کاربری خاص میباشد و تنها برای قرینه سازی با حیاط شمالی کردار شدهاست
با اعتنا به اینکه نمـای جنوبی همواره در سایه قرار گرفته در تزئینات آن از کنتراست رنگی و تیرگی روشنی بیشتری به کار گیری شـده میباشد.
بدنـه جنـوبـی حـيـاط کاملا با کاشی تزئین گردیدهاست.
سنگ ازاره ها به رنگ اکر در ذیل جرزها کاملا با تزیینی از گل و اسلیمی حجاری شدهاست.
رنگ موفق در کاشیهای به کاررفته در مقـرنس کـاری طـاق اصـلی زرد رنگ پرنور و سپید میباشد که لبه ای از نوار سیاه بر جلوه آن ها افزوده میباشد و کاشی هایی با مسئله رنگی لاجوردی و سیاه هم در قطعات خرد خیس با آنها ادغام گردیده است.
در قسمت بالایی طاق مرکزی نقش ترنج اسلیمی آبیرنگ پرنور بر مسئله سپید به عمل گرفته گردیدهاست.
بدنه داخلی ایـوان مسجد نصیرالملک از پنج ضلع درست شده که به طور یک درمیان مخلوط گوناگون آبی رنگ و زردرنگ در مورد سپید دیده میشود.
بیرونی ترین سطح ها، نقشی از طـرح درختچه افشان با گلهای سرخ (صورتی) ، نرگس (آبیرنگ) ، زنبق (بنفش) و دیگر گلهای طبیعت پردازانه داراست. در طاق نماهای در حدود طاق اصـلی شاهد به کارگیری از زرد رنگ در بیشتر نقـوش ایـن بخـش هستیم.
با دورشدن از راس حیاط بهتدریج از کاشی هایی با قضیه قرمـز کـه از ابـداعات زمان قاجار میباشد منفعت گرفته گردیدهاست.